Indledende briefing

Med en god briefing af hvad din virksomhed eller organisation står for og gerne vil formidle, vil vi være i stand til at fremstille dit logo.

Afsæt tid til dette møde. Jo bedre vi får indsigt i hvordan din organisation fungerer, og gerne vil signalisere udadtil som indadtil, jo bedre vil vi være i stand til at imødekomme dine ønsker til udseendet.

Udfordringen

Logoet skal være uniks for netop din organisation. Genkendeligt og gerne afspejle kulturen i din virksomhed eller organisation. Kunderne skal nemt kunne huske dit logo. Være unikt.

Udvalg af logoer fremstillet af Graphos

2021-08-17T14:18:39+00:00

Logo til Tierra Nuestra

Nyt logo til eksisterende virksomhed i Spanien. Tierra Nuestra er en vinhandel med 34 år på bagen, hvor det hidtidige logo var 15 år gammel. Opgaven gik ud på at skabe et nyt logo, der samtidig respekterede ideen bag det gamle logo, men samtidigt moderne, og brugbart online. Det gamle logo forestiller en vinmark set fra oven, men Tierra Nuestra [...]

2021-03-29T11:01:09+00:00

Logicon kampagneelementer

Kampagne klimaoptimering I forbindelse med kampagne mht. klimaoptimering skulle Logicon Nordic bruge en række logo samt ikoner, der understøtter deres fokus på klimaoptimering. Her i forbindelse med deres nye strækfilm lavet af 60% genbrugsmateriale. Vi har søgt at genbruge de kasseforme, som indgår i Logicon Nordics eget logo, og samtidig bruge sloganet rethink-renew-reduce-recycle. Logo klimaoptimering Ikoner [...]

2020-10-02T10:47:51+00:00

Logo til Erasmusprojekt

Til løbende projekter vedrørende Erasmusudvekslinger, som Praktica Training and consulting SL koordinerer har vi fremstillet en lang række logoer, et for hvert projekt. Fælles for disse loger er, at de skal kunne bruges i stor størrelse, men også i en meget lille størrelse samt til onlinemarkedsføring. Resultatet blev en lang række ikonlignende logoer, bortset fra hvis altså slutkunden havde specifikke ønsker. Her er det [...]

2021-03-29T11:02:31+00:00

Logo til Praktica

Udformning af logo til ny virksomhed, Praktica, der hovedsagelig beskæftiger sig med mobility. Det vil sige udveksling af studenter under EU-programmet Erasmus. Navnet og farver havde kunden på plads. Opgaven gik ud på at fremstille et iøjefaldende moderne logo, der udstråler seriøsitet. Som base valgte vi skriften Maven Pro, en moderne skrift der egner sig til både tryk og web. [...]

2020-10-02T10:57:36+00:00

Logo til bogførerfirma

Eneste krav er brugen af orange. Da det her drejer sig om et bogførerfirma har jeg valgt at bruge kasser til at illustrere at her flyttes fra den ene kasse til en anden, som man jo gør i bogføring med aktiver og passiver. Efternavnet Asesores, på dansk, rådgivere skrives med italic for at give lidt dynamik i en ellers støvet branche. [...]

2020-10-02T10:58:20+00:00

PP Nordic

Rebranding - nyt logo I forbindelse med navneskift fra det lange Nordic Print Brokers til det mere mundrette PPNordic fik vi til opgave at levere nyt logo. Nordic Print Brokers og senere hen PPNordic køber tryksager hos reklamebureauer og virksomheder. I praksis fungerer det som et onlinetrykkeri, men hvor PPNordic udvælger de enkelte trykkerier til de specifikke opgaver. Eneste krav var at de [...]

2020-10-02T10:58:45+00:00

Logo til Gråsten Handel

Gråsten Handelsstandsforening Opgaven gik ud på at lave et nyt logo for Gråsten Handelsstandsforening til brug for foreningenes markedsføring. Herunder blandt andet arrangementer som foreningen står bag. Der skulle inkluderes elementer af et æble samt være i farver. Handelslivet skulle gerne tilføres ny energi med logoet, signalisere at byen er under stadig udvikling, at der sker noget i byen. Før [...]